درمان گاه

درمان بیماری های مربوط به زگیل تناسلی

درمان گاه

درمان بیماری های مربوط به زگیل تناسلی

درمان گاه

دکتر اچ پی وی با تجربه و مهارت اندوخته در طی سالیان متمادی در خدمت تک تک شما عزیزان است. اگر نیاز به درمان زگیل های آزار دهنده در بدن خود هستید، ما آماده هستیم تا درمان شما را شروع کنیم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

آیا واکسن گارداسیل باعث نازایی می شود؟ به هیچ وجه. داده هایی در دست نیست که تایید کند واکسن گارداسیل یا همانواکسن زگیل تناسلی باعث نازایی می شود. اتفاقا برعکس دریافت واکسن گارداسیل باعث می شود در برابر سرطان گردن رحم ایمن باشید و همچنین توان بارداری و داشتن فرزندانی سالم را تضمین می کند.

می توانیم با قاطعیت بیان کنیم که تمام حرف هایی که درباره ضرر داشتن واکسن گارداسیل گفته می شود, شایعه ای بیش نیست. نازایی و ناباروری واکسن زگیل تناسلی هم شایعه است و بهتر است به این حرف ها گوش نکنید.

آیا واکسن گارداسیل باعث ناباروری می شود؟

تزریق و استفاده از واکسن گارداسیل در همه جای دنیا توصیه می شود و همه متخصصان بیماری های عفونی تزریق آن را توصیه می کنند. بهترین راه برای پیشگیری از مبتلا شدن به اچ پی وی تزریق واکسن گارداسیل است.

ویروس اچ پی وی از طریق برخورد با زگیل های تناسلی ایجاد شده در ناحیه تناسلی مرد و زن انتقال می یابد. تماس جنسی این نواحی آلوده شده از مهمترین راه های انتقال زگیل تناسلی و انتقال این ویروس است. البته در آرایشگاه هایی که موارد بهداشتی به خوبی رعایت نمی شود هم احتمال انتقال این ویروس وجود دارد ولی بسیار نادر است. همچنین با تماس ابزارهایی که برای اپیلاسیون و لیزر استفاده می شود هم احتمال انتقال وجود دارد.

این را هم به یاد داشته باشید که ویروس HPV با سرطان گردن رحم رابطه مستقیمی دارد, به صورتی که در آقایان هم این سرطان گزارش شده است.

دریافت واکسن گارداسیل یا اچ پی وی برای همه رده های سنی بی خطر است. البته خانم هایی که در مرحله حاملگی یا شیردهی هستند بعد از اتمام این دوره می توانند این واکسن را تزریق کنند.

بهتر است آقایان تا سن 26 سالگی و خانم ها تا سن 35 سالگی حتما این واکسن را تزریق کنند. البته زمان دقیق تزریق این واکسن به سن ازدواج و زمان شروع فعالیت جنسی وابسته است. به همین خاطر نمی توان سن دقیقی برای آن بیان کرد. چون در برخی کشورها به خاطر پایین بودن سن ازدواج, دخترها در سن 12 سالگی این واکسن را دریافت می کنند.

واکسن زگیل تناسلی

آیا واکسن گارداسیل باعث ناباروری می شود؟

بیشتر دیده می شود که گفته می شود این واکسن عارضه هایی مثل نازایی زنان و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن آنها را به دنبال دارد. باید گفت که اصلا اینگونه نیست و این واکسن هیچ عارضه ای شناخته شده ای ندارد و تمام این حرف و حدیث ها شایعاتی است که در فضاهای مجازی ساخته می شود. همه این شایعه ها اعتبار علمی ندارند و با ساختن این شایعه ها با هر غرضی به سلامت مردم آسیب می زنند.

پس به این حرف ها گوش نکنید و با خیال راحت این واکسن را تزریق کنید. فقط به یک نکته کلی که درباره هر گونه تزریقی درست است توجه کنید و آن اینکه بعد از دریافت واکسن 15 الی 30 دقیقه در کلینیک یا درمانگاه استراحت کنید و بلافاصله بعد از تزریق راه نروید.

به یاد داشته باشید که اصلی ترین راه پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس اچ پی وی و زگیل تناسلی, کنترل رابطه جنسی با مصرف مواد محافظت کننده است. در طول روز موارد بهداشتی را در رابطه با نواحی تناسلی خود رعایت کنید و در زمان برقراری رابطه هم بیشتر نسبت به بهداشت خود حساس شوید. بعد حتما تزریق واکسن گارداسیل را در اولویت قرار دهید. زیرا تزریق این واکسن تنها راه پیشگیری از ویروس HPV است. به یاد داشته باشید که این بیماری فعلا درمانی ندارد.

منبع: دکتر اچ پی وی

  • ۹۸/۰۵/۱۵
  • arash zh

زگیل تناسلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی